Monday, 23 July 2012

I don't automatically assume he's a perv

I don't know if you guys know this, but I'm not necessarily a terrible person. 

Sure, I'm kind of an asshole.  I curse a lot. I'm 100% un-punctual.  I say what I'm thinking, even if it might offend your precious sensibilities.  But I have some good qualities too.  I'm fun.  I distribute freezies to my colleagues.  I even volunteer. 

So what's my favourite Marianna Annadanna quality? (other than the constant cursing, which I'm actually quite fond of).  It's the fact that I almost always give people the benefit of the doubt

Not every day, nor in every circumstance, but I generally try to minimize my judgements. 

The crazy jerk neighbour?  He doesn't know any better.  It's not his fault.  His wife doesn't even like him. Poor guy. 

The celebrity couple who got divorced?  We don't know them.  Leave them alone.  Sure, he's probably completely nuts, but we can't prove it. 

The creepy dude who felt up my leg on the bus?  I should talk to him, if he's talking to me.  I wouldn't want to be rude.  He probably just thinks I'm single.  (!)

This is not to say that I don't make my voice heard.  If you've read my blog, like, ever, you know I'm a huge fan of the giant bitchy rant.  I have been known to throw a hissy fit at a stupid salesgirl or mall cop, for example. 

But I also often defend a lot of shit that really should piss me off. 

Yesterday, let's say.  Yesterday Hubby and I were driving home from Hometown. 

Hubby: "Ew.  This road has potholes." *

Me: "Yeah it does.  But I guess it's not that bad.  Just drive around them."

Hubby: "They just re-paved it.  THIS IS BRUTAL."

Me: "Well, maybe it's just temporary."

Hubby: "STOP IT! It's a SHITTY ROAD! Just accept it!"

Ok, so Hubby's right.  Fine.   I admit it.


*Read the first two comments.

10 comments:

  1. Replies
    1. Hysterically laughing. I may not have quoted him exactly.

      Although we do say "ew" in a taunting Jimm-Fallon-fake-Sara-character kind of way. "Sara with no H. Because Hs are EW."

      PS - are you on twitter?! If so, why don't I know that.

      Delete
    2. lol! it sounded slightly unmanly, but i didn't want assume that he wasn't manly... cuz probably he's got an adequate amount of hair and studliness in spite of him saying "ew."

      i'm not a twitter. or a twatter. though i do have one. a twat, i mean. not a twit.

      Delete
    3. He's quite manly, actually. Not burly, but skilled with a tool belt and looks good with facial hair.

      PLEASE JOIN TWITTER. I resisted and now I adore it. So fun.

      Delete
    4. Don't diss the girls with an H at the end of their SARA...

      Our names may be Biblical, but that doesn't mean we are. Or maybe we are, if you think of Biblical in the "hella awesome!" kind of way...

      Delete
    5. It's Jimmy who makes fun! Not me. I just laugh. ;)

      Delete
  2. I'm gonna get a shirt made with EW! on it and wear it when I come up there.
    Fact.

    It's one of my fav words.

    As is fuck, shit, damn, hell, Jeebus, SWEET, and apparently now, "yeah, yeah."

    ReplyDelete
    Replies
    1. You have to watch the Jimmy Fallon EW bit. Hilarious.

      Delete
  3. I'm with you on this one ... I tend to brush off a lot of stuff... the bf will fucking bitch for a half hour about some stupid cunt who cut him off... and I'm sitting there "it's ok babe, she's a bitch.. don't stress" ..and then he gets mad because he says I'm under-reacting.

    he probably says this because when I'm driving and someone cuts me off it's a five minute tirade of curse words even a sailor would be proud of.

    I see his point.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know! I seem to pick and choose my judgements irrationally.

      Delete